Kto może otrzymać dofinansowanie?
Osoby, które mają umiarkowany albo znaczny stopień niepełnosprawności albo orzeczenie z ZUS o całkowitej niezdolności do pracy albo orzeczenie z ZUS o całkowitej niezdolności do pracy i samodzielnej egzystencji. Osoby z lekkim stopniem niepełnosprawności mogą składać wniosek tylko w wyjątkowych przypadkach opisanych w programie „Aktywny Samorząd”.
Na co można dostać dofinansowanie?
- Czesne – opłata za studia.
- Dodatek na pokrycie kosztów kształcenia, czyli na przykład na ksero, książki, dojazdy na uczelnie do innego miasta, itp.
Jakie dokumenty są potrzebne do załatwienia sprawy:
- wypełniony druk wniosku;
- dowód osobisty;
- oryginał orzeczenia o niepełnosprawności (grupa inwalidzka);
- jeżeli masz dysfunkcję narządu wzroku albo dysfunkcję narządu słuchu albo poruszasz się na wózku inwalidzkim to przynosisz zaświadczenie od lekarza specjalisty wypełnione na druku MOPR, który trzeba dołączyć do wniosku;
- jeżeli masz pełnomocnika to pokaż postanowienie sądu albo pełnomocnictwo potwierdzone przez notariusza i jego dowód osobisty;
- jak jesteś zatrudniony to przynieś zaświadczenie z zakładu pracy, które trzeba wypełnić na druku MOPR. Jest on dołączony do wniosku;
- zaświadczenie z uczelni wypełnione na druku MOPR. Jest on dołączony do wniosku.
Gdzie załatwisz sprawę?
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Szczecinie, ul. Abramowskiego 19, pokój nr 5 w godzinach: poniedziałek 7.30 – 15.30, wtorek, środa i czwartek 10.00 – 14.00.
[pano file=”panorama/ww_abramowskiego.html”]
Jakie druki musisz wypełnić i gdzie je znajdziesz?
Wypełniasz „Wniosek o dofinansowanie lub refundację kosztów uzyskania wykształcenia na poziomie wyższym”. Wniosek – druk otrzymasz w pokoju nr 5 w Dziale Pomocy Osobom Niepełnosprawnym przy ul. Abramowskiego 19 albo możesz wydrukować w internecie na stronie www.mopr.szczecin.pl.
Kto może udzielić pomocy przy wypełnianiu druków?
Wniosek wypełniasz sam. Jeżeli masz pytania albo wątpliwości to możesz otrzymać pomoc w Dziale Pomocy Osobom Niepełnosprawnym przy ul. Abramowskiego 19 w pokoju nr 5.
Kolejne kroki – co dalej masz załatwić w Urzędzie:
Wniosek składasz osobiście w Dziale Pomocy Osobom Niepełnosprawnym przy ulicy Abramowskiego 19, w pokoju nr, 5. Jeżeli nie możesz przyjść osobiście, to możesz poprosić – wysłać na przykład żonę, męża, mamę, tatę.
Jak długo czekasz na załatwienie sprawy?
Wnioski można składać do 30 marca na semestr letni i do 10 października na semestr zimowy. Na wypłatę dofinansowania musisz czekać aż PFRON przeleje pieniądze na konto MOPR.
Jaki dokument otrzymasz?
Jak będzie decyzja o dofinansowaniu otrzymasz na SMS-a albo e-mail, kiedy masz przyjść podpisać umowę.
Czy można napisać odwołanie ?
Nie. Od informacji o przyznaniu albo odmowie dofinansowania ze środków PFRON nie ma odwołania.