Kto może starać się o umorzenie zaległości?
O umorzenie długu może starać się każda osoba będąca dłużnikiem Gminy. W momencie starania się o umorzenie zaległości w procedurze muszą brać udział wszystkie, osoby, które wspólnie odpowiadają za dług.
Potrzebne dokumenty
- Wniosek.
- Podanie z uzasadnieniem.
- Zaświadczenie o dochodach wszystkich członków gospodarstwa domowego z ostatnich 3 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku (na formularzu ZBiLK).
- Deklaracja o wysokości dochodów wszystkich członków gospodarstwa domowego z ostatnich 3 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku.
- Oświadczenie o rodzaju uzyskiwanego dochodu.
- Oświadczenie o stanie majątkowym.
- Oświadczenie – zgoda na przetwarzanie danych osobowych.
- Zaświadczenia o sytuacji zdrowotnej – jeśli dłużnik jest pod stałą opieką lekarską • Inne (np. potwierdzające miesięczne koszty utrzymania).
- Zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o wysokości dochodu (za poprzedni rok kalendarzowy) wszystkich członków gospodarstwa domowego.
- Oświadczenie o znajomości skutków umorzenia.
- Oświadczenie o uznaniu długu – tylko w przypadku wniosku o rozłożenie zaległości na raty i umorzenie samych odsetek.
Wnioski i oświadczenia są w biurach obsługi interesantów w każdej siedzibie ZBiLK lub na stronie internetowej www.zbilk.szczecin.pl
Gdzie załatwisz sprawę?
Podanie i wniosek z załącznikami składa się w siedzibie głównej ZBiLK przy ul. Mariackiej 25 oraz Jagiellońskiej 33.
INTERNETOWY PRZEWODNIK PO URZĘDZIE
Siedziba przy ul. Jagiellońskiej 33:
[pano file=”panorama/ww_jagiellonska2.html”]
Kto może pomóc w wypełnieniu wniosku?
W wypełnieniu wniosku pomóc może pracownik BOI w siedzibie ZBiLK lub pracownik windykacji.
Jak długo czekasz na załatwienie sprawy?
Termin rozpatrzenia wniosku o umorzenie zaległości jest inny dla każdego wniosku.
Kiedy możesz złożyć wniosek?
Wniosek można złożyć od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 15.30 lub wysłać komplet dokumentów pocztą.
Czy musisz płacić za załatwienie tej sprawy?
Składanie wniosków i otrzymanie decyzji jest bezpłatne.
Kolejne kroki – co dalej?
Po złożeniu wniosku należy dokonywać bieżących opłat i czekać na decyzję w sprawie. Jaki dokument otrzymasz? Wnioskodawca otrzymuje pisemną informację o sprawy.