Wynajęcie lokalu komunalnego:
- socjalny;
- przeznaczony do remontu na koszt przyszłego najemcy – wynajmującego;
Dokumenty potrzebne do załatwienia sprawy:
- dowód osobisty;
- oświadczenia o niezabezpieczonych potrzebach mieszkaniowych i obecnym zamieszkiwaniu;
- oświadczenie o dochodach;
- orzeczenie o stopniu niepełnosprawności;
- potwierdzenie okresu zamieszkiwania w Gminie Miasto Szczecin;
- zaświadczenie o dochodach z ostatnich trzech miesięcy – na druku ZBiLK;
- zaświadczenia z urzędu Skarbowego o wysokości dochodu w roku poprzednim przed złożeniem wniosku o przydział lokalu;
- zaświadczenie z MOPR – o bezdomności i przydzielenie punktów;
- inne dokumenty mające wpływ na które są potrzebne do przyznania punktów do wniosku.
Gdzie załatwisz sprawę?
Zarząd Budynków i Lokali Komunalnych ul. Mariacka 25 w Biurze Obsługi Interesanta (sala nr 1) w godzinach 7.30 – 15.30, w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca w godzinach 9.00 – 00 oprócz dni ustawowo świątecznych.
INTERNETOWY PRZEWODNIK PO URZĘDZIE
Siedziba przy ul. Mariackiej 25:
[pano file=”panorama/ww_mariacka.html”]
Jakie druki musisz wypełnić i gdzie je znajdziesz?
Wypełniasz „Wniosek o wynajęcie lokalu mieszkalnego dla gospodarstw o niskich dochodach (lokal socjalny) albo „wniosek o udostępnienie lokalu mieszkalnego w celu przeprowadzenia remontu”. Wniosek otrzymasz w Biurze Obsługi Interesanta Zarządu Budynków i Lokali Komunalnych sala nr 1 lub na stronie internetowej www.zbilk.szczecin.pl.
Kiedy należy złożyć wniosek?
Wnioski składa się w terminie wyznaczonym przez gminę.
Kto może udzielić pomocy przy wypełnianiu druków?
Pomoc przy wypełnianiu druków otrzymasz w Biurze Obsługi Interesantów Zarządu Budynków i Lokali Komunalnych sala nr 1.
Kolejne kroki w ZBiLK – co dalej ?
Wniosek składamy osobiście. Jeśli nie możesz przyjść do ZBiLK, możesz udzielić pełnomocnictwa albo wysłać wypełniony wniosek pocztą. Pełnomocnictwo musi być udzielone w formie aktu notarialnego.
Jak długo czekasz na załatwienie sprawy?
Pracownicy ZBiLK weryfikują – sprawdzają wnioski i przydzielają punkty zgodnie z uchwałą. Projekt wykazu jest podawany do publicznej wiadomości zgodnie z wcześniej ustalonym harmonogramem.
Czy możesz się odwołać od naliczonej punktacji?
Odwołanie możesz złożyć w terminie 30 dni od daty upublicznienia – ogłoszenia projektu. Odwołanie możesz złożyć w ZBiLK, a my przekażemy Twoje odwołanie do Społecznej Komisji Mieszkaniowej. Po rozpatrzeniu odwołań, ostateczna lista zostanie podana do publicznej wiadomości.
Co się dzieje dalej, jeśli Twoje nazwisko znajdziesz – będzie na wykazie?
Otrzymasz lokal wg kolejności umieszczonej na wykazie.
Wyboru z listy lokali do remontu dokonasz sam.
Lista realizowana jest przez dwa lata lub do czasu kolejnego naboru.
Czy musisz płacić za załatwienie tej sprawy?
Składanie wniosku jest bezpłatne.