Wynajęcie lokalu (z zasobu) Gminy Miasto Szczecin po zgonie najemcy

 

Dokumenty potrzebne do załatwienia sprawy:

  • wniosek;
  • kopia aktu zgonu;
  • kopia przydziału decyzji albo umowy najmu zmarłego najemcy;
  • oświadczenie o dochodach;
  • inne.

Gdzie załatwisz sprawę?

Wniosek z załącznikami składasz Zarządzie Budynków i Lokali Komunalnych przy ul. Mariackiej 25 w Biurze Obsługi Interesanta w godzinach 7.30 – 15.30 a w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca w godzinach 9.00 – 17.00

INTERNETOWY PRZEWODNIK PO URZĘDZIE
Siedziba przy ul. Mariackiej 25:

[pano file=”panorama/ww_mariacka.html”]

 

Jakie druki trzeba wypełnić i gdzie je znajdziesz?

Otrzymasz wniosek w Biurze Obsługi Interesantów Zarządu Budynków i Lokali Komunalnych sala nr 1 albo można pobrać druk ze strony internetowej www.zbilk.szczecin.pl. Drugą cześć wniosku wypełnia twoja administracja.

Kto może udzielić pomocy przy wypełnianiu druków?

Przy wypełnieniu wniosku może pomóc pracownik Biura Obsługi Interesantów Zarządu Budynków i Lokali Komunalnych w sali nr 1.

Jak długo czekasz na załatwienie sprawy?

Na załatwienie sprawy oczekujesz około 3 miesięcy.

Jaki dokument otrzymasz?

Otrzymasz pismo informujące przygotowaniu nowej umowy – stosunku najmu (aneksu) albo o odmowie najmu lokalu mieszkalnego.

Czy musisz płacić za załatwienie tej sprawy?

Sprawę załatwisz bezpłatnie.

Kolejne kroki – co dalej?

Z pismem informującym o wstąpieniu w stosunek najmu idziesz do swojej administracji w celu podpisania aneksu do umowy najmu. Z pismem informującym o odmowie wstąpienia w stosunek najmu idziesz do swojej administracji w celu umówienia terminu zwrotu zajmowanego lokalu.