Dokumenty potrzebne do załatwienia sprawy:
Gdy panna i kawaler:
- odpisy aktów urodzenia
- dowód osobisty albo paszport
Gdy jesteś rozwiedziony:
- odpisy aktów urodzenia
- odpis aktu małżeństwa z informacją o rozwodzie
- dowód osobisty albo paszport
Gdy jesteś wdową/wdowcem
- odpisy aktu urodzenia
- odpis aktu zgonu Twojego małżonka
- dowód osobisty lub paszport
Jeżeli nie jesteś zameldowany w Szczecinie to trzeba przynieść zaświadczenie o zameldowaniu w swojej gminie. Nie musisz przynosić aktu urodzenia, ślubu lub zgonu jeżeli były wydane w Urzędzie Miasta Szczecin.
Gdzie załatwisz sprawę?
Urząd Miasta Szczecin pl. Armii Krajowej 1 (prawe skrzydło Urzędu Miasta Szczecin) w Urzędzie Stanu Cywilnego, II piętro, w godzinach od 7.30 do 15.30.
INTERNETOWY PRZEWODNIK PO URZĘDZIE
[pano file=”panorama/ww_armii_krajowej.html”]
Jakie druki musisz wypełnić i gdzie je znajdziesz?
Nie ma wniosku do załatwienia tej sprawy. Sprawę załatwisz na podstawie przyniesionych dokumentów.
Kto może udzielić pomocy przy wypełnieniu druków?
W Urzędzie Stanu Cywilnego urzędnik zna język migowy.
Kolejne kroki w Urzędzie:
Nie ma kolejki, nie musisz brać biletu, sprawę załatwisz w USC. Tam składasz obietnicę, źe nie ma przeszkód do ślubu. Sprawę załatwisz osobiście. Musisz przyjść od półtora do jednego miesiąca przed ślubem. Jeżeli Twoja narzeczona/narzeczony jest cudzoziemcem i nie zna języka polskiego, musicie przyjść razem z tłumaczem przysięgłym.
Jak długo czekasz na załatwienie sprawy?
Sprawa zostanie załatwiona na miejscu – od razu.
Jaki dokument otrzymasz?
Jeżeli będzie ślub w kościele to otrzymasz zaświadczenie, które trzeba oddać księdzu. Zaświadczenie jest ważne 3 miesiące.
Czy od tej odpowiedzi można się odwołać?
Jeżeli kierownik USC odmówi udzielenia ślubu, możesz złożyć wniosek w terminie 14 dni do sądu rejonowego o podjęcie decyzji, czy małżeństwo może być zawarte.
Czy musisz płacić za załatwienie tej sprawy?
Opłata – 84,00 zł za zrobienie aktu małżeństwa.