Dokumenty potrzebne do załatwienia sprawy:
- wniosek o wydanie opinii koniecznej do otrzymania zatwierdzenia przez Prezydenta Miasta Szczecin projektu stałej albo (terminowej) czasowej organizacji ruchu;
- załączniki:
- opis techniczny z informacją jaka ma być droga i ruch na drodze, opis możliwych zagrożeń albo utrudnień i terminy wykonywania robót (w przypadku robót drogowych);
- plan – mapa w skali 1:10 000 lub 1:25 000 z zaznaczeniem dróg, których projekt dotyczy;
- plan – mapa w skali 1:500 lub wyjątkowo 1:1000, na której będzie widać:
- miejsce obecnych, projektowanych i usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
- jaka będzie szczegółowa geometria drogi; (przebieg drogi, szerokość, pochylenie drogi itp.);
- planowany termin wprowadzenia zmiany organizacji ruchu, a dla czasowej-terminowej również przywrócenia początkowej organizacji ruchu;
- program sygnalizacji i obliczenia częstotliwości ruchu w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną;
- zasady dokonywania zmian i sposób ich rejestracji – zapisywania w przypadku projektowania znaków różnych;
- oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę, obiektu umieszczanego w pasie drogowym, zgłoszenie budowy albo robót w urzędzie administracji architektoniczno-budowlanej (nr decyzji) albo prawomocne zezwolenie Zarządcy drogi zgodnie z przepisami, art. 39 Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (nr decyzji albo pisma);
- pełnomocnictwo do występowania – wnioskowania w imieniu inwestora.
Gdzie załatwisz sprawę?
Dokumenty składasz:
Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie
ul. Klonowica 5,
Biuro Obsługi Interesanta (BOI)
od poniedziałku do piątku – w godzinach 7.30 – 15.30
INTERNETOWY PRZEWODNIK PO URZĘDZIE
[pano file=”panorama/ww_klonowica.html”]
Jakie druki wypełniasz i gdzie je znajdziesz?
Wniosek o wydanie opinii do projektu na organizację ruchu można wziąć ze strony internetowej www.zditm.szczecin.pl i wydrukować (Dział Ewidencji Dróg, Inżynierii Ruchu i Oznakowania Sieci Drogowej).
Wniosek składamy osobiście. Jeśli nie możesz przyjść do ZDiTM, to wypełniony wniosek razem z załącznikiem możesz wysłać pocztą listem poleconym.
Możesz również dać pełnomocnictwo do złożenia albo odbioru dokumentu. Pamiętaj! Pełnomocnictwo musi być opłacone – opłata skarbowa kosztuje 17,00 zł – za pełnomocnictwo.
Opłatę skarbową można opłacić gotówką w kasie Urzędu albo przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta Szczecin – nr 20 1020 4795 0000 9302 0277 9429 w Banku lub na Poczcie.
Kto może pomóc przy wypełnianiu druków?
Przy wypełnieniu – wypisaniu wniosku może pomóc pracownik Działu Ewidencji Dróg, Inżynierii Ruchu i Oznakowania Sieci Drogowej, pracownik BOI – ZDiTM w Szczecinie, ul. Klonowica 5.
Jak długo czekasz na załatwienie sprawy?
Odpowiedź otrzymasz w terminie do 30 dni.
Jaki dokument otrzymasz? Jaką odpowiedź otrzymasz?
Otrzymasz dokument – opinię do projektu organizacji ruchu.
Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie
ul. Klonowica 5,
Dział EWIDENCJI DRÓG
od poniedziałku do piątku – w godzinach 7.30 – 15.30
Czy od tej odpowiedzi można się odwołać?
Nie.
Od otrzymanej opinii nie można pisać odwołania.
Czy musisz płacić za załatwienie sprawy?
Nie. Załatwienie sprawy jest bezpłatne.