Wymiana dowodu rejestracyjnego zapisanego

 

Dokumenty potrzebne do załatwienia sprawy:

  1. dowód rejestracyjny samochodu;
  2. zaświadczenie – ostatnie badanie techniczne samochodu;
  3. karta pojazdu – jeśli samochód ma;
  4. ubezpieczenie samochodu;
  5. twój dowód osobisty.

Jeśli Twój samochód jest wspólny, wniosek może złożyć każdy właściciel. Trzeba złożyć oświadczenie, że drugi właściciel o tym wie i się na to zgadza lub trzeba mieć pełnomocnictwo od drugiego właściciela.

Gdzie załatwisz sprawę?

Urząd Miasta Szczecin, pl. Armii Krajowej 1 w Biurze Obsługi Interesantów (BOI) sala nr 62 w poniedziałek w godz. 7.30 – 18.00, wtorek – piątek w godz. 7.30 – 16.00.

INTERNETOWY PRZEWODNIK PO URZĘDZIE

[pano file=”panorama/ww_armii_krajowej.html”]

 

Jakie druki musisz wypełnić i gdzie je znajdziesz?

Wypełniasz „Wniosek o wymianę dowodu rejestracyjnego (zapisanego)”. Otrzymasz wniosek w Centralnej Informacji Urzędu Miasta sala BOI nr 62 albo w internecie na stronie Urzędu Miasta Szczecin eurzad.szczecin.pl.

Kto może udzielić pomocy przy wypełnieniu druków?

Pomoc przy wypełnieniu wniosku otrzymasz w Centralnej Informacji Urzędu Miasta sala BOI nr 62.

Kolejne kroki w Urzędzie:

Przed wejściem do sali BOI nr 62 trzeba pobrać bilet z automatu dotykając na ekranie hasło REJESTRACJA POJAZDÓW i następne hasło INNE SPRAWY DOTYCZĄCE POJAZDÓW. Bilet ma numer. Jak masz bilet to idziesz do sali BOI nr 62. Na sali czekasz na pokazanie się na tablicy świetlnej tego samego numeru co masz na bilecie i idziesz do stanowiska.

Można również umówić się na spotkanie w Urzędzie Miasta na dzień i godzinę przez internet – eurzad.szczecin.pl.

Jeżeli nie możesz przyjść do Urzędu możesz udzielić pełnomocnictwa. Za pełnomocnictwo pobierana jest opłata skarbowa w wysokości 17,00 zł. Pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, dzieciom, rodzicom i rodzeństwu są zwolnione z opłaty.

Jak długo czekasz na załatwienie sprawy?

Pozwolenie czasowe otrzymasz na miejscu – od razu, a na nowy stały dokument samochodu musisz czekać miesiąc (do 30 dni bo dokument drukuje Warszawa). Jeśli zostawisz w Urzędzie Miasta Szczecin swój adres e-mail lub nr telefonu komórkowego, otrzymasz od nas informację SMS, że dokument już można odebrać. Informację, czy dowód rejestracyjny jest już do odbioru można sprawdzić w internecie eurzad.szczecin.pl.

Jaki dokument otrzymasz?

Pozwolenie czasowe.

Czy musisz płacić za załatwienie tej sprawy?

Za załatwienie tej sprawy zapłacisz na miejscu w kasie Urzędu Miasta (na stanowisku w UM przekierują Cię do Banku/kasy w Urzędzie) albo na konto w banku lub za pomocą karty przy stanowisku obsługi. Jeśli płacisz w banku, trzeba przynieść dowód wpłaty.

Opłaty:

  • za blankiet dowodu rejestracyjnego – 54,00zł
  • za blankiet pozwolenia czasowego – 18,50 zł
  • za dowód rejestracyjny – 0,50 zł
  • za pozwolenie czasowe – 0,50 zł

Uwaga!

Jeżeli mieszkasz na Prawobrzeżu możesz załatwić sprawę w Filii Urzędu Miasta Szczecin przy ul. Rydla 39-40 w sali nr 02 w godzinach od 8.00 do 16.00. Sprawę załatwisz tak samo jak w Urzędzie Miasta Szczecin.